94 37 310 89

      swiatki@wp.pl

001

Uczniowie klasy II i IV TOŚ wzięli udział w projekcie edukacyjno - badawczym dotyczącym badania stanu ekologicznego jeziora Trzesiecko na podstawie organizmów występujących w jego dnie (bentos) oraz określenia podstawowych parametrów fizycznych i chemicznych wody. 

 

4 1 1 1 1 1 Głosowanie 4.00 (5 Głosów)

 


Uczniowie po wstępie teoretycznym dotyczącym omówienia parametrów fizycznych, chemicznych i biologicznych, jakim powinna odpowiadać woda w jeziorze tak aby jeziorny ekosystem właściwie funkcjonował sami zmierzyli temperaturę wody i przewodnictwo elektrolityczne w jeziorze Trzesiecko za pomocą sondy, zmierzyli widzialność za pomocą krążka Secchiego, pobierali próbki wody za pomocą czerpaka teleskopowego oraz siatki planktonowej oraz materiału z dna jeziora za pomocą skrobaka do dna i specjalnych pojemników. Następnie uczniowie zostali podzieleni na kilkuosobowe zespoły i dokonali oznaczenia m.in. za pomocą mikroskopu organizmów występujących w materiale pobranym z dna jeziora – udało się np. znaleźć małego raka oraz dużą ilość małży i ślimaków a także określili poziom tlenu, azotanów i fosforanów w próbkach wody. Wyniki swoich obserwacji wpisywali w specjalne karty pracy. Udział w projekcie pozwolił im na przećwiczenie swoich umiejętności praktycznych w zakresie pobierania próbek z jeziora i ich ocenę, które normalnie są prowadzone w ramach monitoringu i oceny stanu zanieczyszczeń środowiska. Zajęcia były częścią projektu „Człowiek - jego miejsce i rola w środowisku - edukacja ekologiczna w Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior w Szczecinku - edycja 2022”, który realizuje CEEiRJ w Szczecinku, a który został dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.


GALERIA ZDJĘĆ:


Pin It

4 1 1 1 1 1 Głosowanie 4.00 (5 Głosów)

Przeczytaj również:

 

prezentacje

prezentacje

W naszej szkole

1 6 2 3 8 5 7 4

Nasz Facebook

Ebook dla Ciebie

  • Autor:
  • Cena:
  • Typ: Książka

Książka chwilowo niedostępna.

Polecamy

Perspektywy 2022

zielonaenergia

Projekt RPO

Nauka zdalna

Jak czytać, by zrozumieć i zapamiętać treść?

readsWydawać by się mogło, że czytanie to taka umiejętność, którą jak już się posiądzie, to raz a dobrze. Jednak skoro możemy wytrenować i kontrolować nawet takie naturalne procesy jak oddychanie, to czemu nie moglibyśmy podszkolić się w składaniu literek? Zwłaszcza, że od tego etapu do rozumienia treści jeszcze daleka droga. Poznaj więc kilka technicznych porad, jak czytać, by odkodować tekst, nie tylko na poziomie semiotycznym.

 

Więcej…

Pogoda

giweather joomla module

Odliczamy

Time passed:
1
1
7
Dni
1
1
Godzin
1
0
Minut
2
6
Sekund

Twój adres IP


Łączysz się z nami z adresu:
3.129.70.157

Cookies

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne możesz dowiedzieć się TUTAJ. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Jeśli chcesz, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.